Aptos Forum röportaj serisinin bu bölümünde, tahmin piyasalarını dönüştüren yaratıcı liderliğinde bir platform olan Fliq’i sizlere sunmaktan heyecan duyuyoruz. Fliq, ticaretin kültürle buluştuğu yer ve kültür, topluluklar tarafından inşa edilir. Bu sohbetimizde, Fliq’in vizyonunu, Aptos ekosisteminin etkisini ve platformlarının yaratıcılar ve trade yapanlar üzerindeki gücünü keşfedeceğiz. Fliq sadece trade’i devrim niteliğinde değiştirmekle kalmıyor; dijital dünyada sosyal bağlarla şekillenen piyasalarla nasıl etkileşimde bulunduğumuzu yeniden tanımlıyor.
Şimdi, röportaja birlikte göz atalım!
Neşe: Projeniz ve Aptos ekosistemindeki ana hedefleriniz hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
Fliq: Fliq, ticaretin kültürle buluştuğu yer ve kültür, topluluklar tarafından inşa edilir.
Biz, herkesin seçimlerden kripto paralara, spordan eğlenceye kadar gerçek dünya sonuçları üzerinde trade yapmasına olanak tanıyan, mobil odaklı ve yaratıcı liderliğinde bir tahmin pazarı platformuyuz. Grafik yok, jargon yok. Sadece beceriye dayalı, düşük riskli trade, Wall Street’ten çok TikTok gibi hissettiren bir deneyim.
Misyonumuz, trade’i sezgisel, sosyal ve son derece erişilebilir hale getirmek ve derinden topluluk odaklı olmak. Fliq deneyimi sadece trade yapmakla ilgili değil; birlikte inandıkları şeyler üzerine trade yapan bir grup insanın, kolektif bir ekip olmasıyla ilgili.
Aptos, bunu büyük ölçekte mümkün kılıyor paralel yürütme, düşük gecikme ve gas ücreti verimli kullanıcı deneyimi ile, hızdan ya da erişilebilirlikten ödün vermeden deneyimi milyonlarca kişiye sunmamızı sağlıyor.
Web3’te başlıyoruz, ancak Fliq dünyaya yönelik inşa edilmiş bir platform — piyasanın, kurumlar değil, topluluklar tarafından şekillendiği yeni bir trade kategorisi.
Neşe: Projeniz hakkında, sizi tanımayanların şaşıracağı bir şey söyleyebilir misiniz?
Fliq: Çoğu insan tahmin piyasalarının niş bir konu olduğunu ya da sadece şık bir bahis olduğunu varsayar. Fliq bu anlayışı tersine çeviriyor.
İşte insanları şaşırtan şey: Yaratıcılarımız, başlattıkları piyasalarda işlem hacminden bir pay alıyor. Sadece butonlara tıklayan tacirler değil influencer’lar, hayranlar ve alanın meraklıları, topluluklarıyla piyasa yaratıp paylaşılan meraklarını kazançlı hale getiriyorlar.
Herkesin fikri — eğer yankı uyandırıyorsa — gerçekten piyasaları hareket ettirebilir. Ve topluluklar bu içgörü etrafında birleşerek hem işlem hacmini hem de enerjiyi körüklüyor.
Neşe: Projeniz bir hayvan olsaydı, ne olurdu ve neden?
Fliq: Fliq bir dire wolf (yaban kurtu) olurdu — keskin, içgüdüsel ve vahşi doğaya uygun.
Biz yalnız oyuncular değiliz. Bir sürü olarak hareket ediyoruz — sinyalleri tarayıp, trendleri avlıyor ve harekete geçme zamanı geldiğinde hızla hareket ediyoruz. Yaban kurtları gibi, koordinasyona, güvene ve paylaşılan ivmeye dayanarak ilerliyoruz.
Yaratıcılarımız ve trade yapanlarımız sadece katılmakla kalmazlar bir topluluk olarak, paylaşılan bir inançla hareket ederler.
Yaban kurtları sadece oyunu oynamaz, oyunu alt eder.
Howl yeah.
Neşe: Geliştirme sürecinizde başınıza gelen en komik veya beklenmedik şey nedir?
Fliq: İlk testlerimizden birinde, Telegram grubumuz, -sadece 130 kişilik- rastgele bir Barça vs. Inter Milan piyasasında coştu.
Test geri bildirimleri bekliyorduk. Ancak bunun yerine, tam anlamıyla futbol tartışmaları, meme’ler, espiriler ve çılgın trade’ler aldık. Bu, bir gecede en aktif piyasamız haline geldi — ve Fliq’in gücünün topluluk enerjisinde yattığını gösteren gayri resmi bir kanıtımız oldu.
O küçük grup, piyasayı bir stadyum gibi hissettirdi ve işte büyütmek istediğimiz kültür tam olarak bu.
Neşe: Eğer bir tahmin yapmanız gerekirse, projenizde hangi piyasa alanlarının öne çıkacağını düşünüyorsunuz?
Gözlemlediğime göre, insanlar genellikle eğlence ve pop kültürüne dair alanlara ilgi duyuyorlar. Bu konuda sizin düşünceleriniz nedir?
Fliq: Kesinlikle katılıyorum, eğlence ve pop kültür, erken aşama ilgimizi zaten domine ediyor ve tam olarak topluluk odaklı oldukları için başarılı oluyorlar.
İşte en iyi performans gösteren alanlar:
Futbol transferleri ve maç tahminleri
Bollywood dedikoduları ve K-pop geri dönüşleri
Kripto memecoin’leri ve influencer dramaları
Seçimler -yerel ve küresel-
Bahsettiğimiz değişim nedir? İnsanlar sadece haberleri tüketmek istemiyorlar birlikte trade yapmak istiyorlar. Fliq, kültürel anları kolektif bir eyleme dönüştürüyor. Ve insanlara, grup sohbetlerinde zaten konuştukları şeyler üzerinde trade yapmalarına izin verdiğinizde, katılım fırlıyor.
Fliq’te, topluluk sadece ürünün bir parçası değil, ürünün ta kendisidir.